Podsumowaniem projektu jest raport „Odpowiedzialność społeczna a odpowiedzialna komunikacja. ESG w strategii komunikacji firm”.
Co w nim znajdziecie❓
– Opinie ekspertów dające wskazówki na temat komunikacji w „epoce” ESG.
– Case studies firm z różnych branż, które wnoszą praktyczny insight dla
wszystkich zajmujących się komunikacją.
– Analizy mediowe i trendy partnerów określające najważniejsze kierunki w komunikacji.
– Wyniki pogłębionego badania własnego, w którym wzięło udział prawie 100 polskich firm.
ESG (Environmental, Social, Corporate Governance), odnosi się do zestawu kryteriów stosowanych przez inwestorów do oceny zrównoważonego rozwoju i wpływu etycznego firmy lub organizacji. Jest to struktura oceniająca wyniki spółek w tych trzech kluczowych obszarach, umożliwiająca inwestorom podejmowanie świadomych decyzji w oparciu o czynniki pozafinansowe.
Inwestycje w obszarze ESG nabrały w ostatnich latach znacznego tempa, a coraz więcej inwestorów dostrzega potencjalne korzyści finansowe wynikające z uwzględnienia czynników niefinansowych w procesie decyzyjnym. Badania wykazały, że firmy charakteryzujące się dobrymi wynikami w zakresie ESG w dłuższej perspektywie osiągają lepsze wyniki niż swoje odpowiedniki. Częściowo wynika to z faktu, że firmy stosujące solidne praktyki środowiskowe i społeczne są lepiej przygotowane do zarządzania ryzykiem i wykorzystywania możliwości wynikających z trendów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Raport dostępny jest do pobrania – RAPORT
Zapraszam do lektury.